петък, 5 март 2010 г.

Дороти Паркър

Дороти Паркър
Dorothy Parker




И защо, любими, щом си с мен,
не зная по-досаден ден,
но щом напуснеш моя праг,
крещя да си те върна пак?


* „Всичко което ми е нужно — една стая, където мога да оставя шапката си и няколко приятели.“
* „Любовта е като живак върху дланта. Дръж си пръстите отворени и ще го задържиш. Стисни юмрук и той ще се разхвърчи на всички страни.“
* „Искам от мъжа само три качества. Той трябва да бъде красив, безжалостен и глупав.“
* „Един мъж, дори и да е способен да разбере мислите на една жена, все едно, не би повярвал…“
* „Обичам мартини, но не повече от две. С три съм под масата, а с четири вече съм под домакина.“
* „Не ми пука какво са казали за мен, стига да не е истина.“
* „Ако никой не дойде в кабинета ми, ще напиша на вратата 'Мъже'.“
* "Защо му е на човек да си избира кариера?"
* „Има три неща, които никога няма да успея да постигна: завист, доволство и достатъчно шампанско.“



Дороти Паркър
(1893 г. - 1967 г.) Американска поетеса
Когато днес, след толкова години, се спомене името на Дороти Паркър може да се породи любопитство заради какво тази жена е била толкова известна. Затова трябва да се прочете творчеството й, а това са нейни мисли, останали в сила и до днес.

Някои от нейните разкази са истински бисери, блестящи като цветните стъкълца в калейдоскоп, отразяващ една отдавна отминала епоха.

И ако е възможно да си представим като снимка или картина съвременната американска литературa зад фигурите на Ларднър, Фицджералд, Фокнър, Хемингуей, на втори план ще се появяви силуетът на една крехка жена, със смешно накривена шапчица и с чаша в ръка – Дороти Паркър

Няма коментари: